☰ MENIU
Angajatii - o cheltuiala permanenta sau o investitie pe termen lung? - Cursuri Premium Teaching

Premium Teaching a sustinut seminarul (oferta expirata):

„Angajatii – o chletuiala permanenta sau o investitie pe termen lung?”

in data de 30 ianuarie 2014

Daca v-ati pus vreodata aceasta intrebare va garantam ca veti afla multe din raspunsurile asteptate participand la workshop-ul pe care vi-l propunem.

Vom analiza diferitele „situatii stereotip” cu care se confrunta departamentul de resurse umane, dar si cei in cautarea unui loc de munca, si vom identifica impreuna solutii reale  care sa raspunda la intrebarea din titlu.

Pret seminar: 35 lei / modul

Seminarul se desfasoara pe parcursul a 2 zile astfel:

– 30 ianuarie : intre orele 18.00 – 20.30 modulul 1
– 06 februarie : intre orele 18.00 – 20.30 modulul 2

Agenda Seminar:

Care sunt „situatiile stereotip” cel mai frecvent intalnite si de la care vom porni analiza noastra?

MODULUL 1:

  1. Selectia,  recrutarea si inductia noilor angajati facute „la recomandarea managementului” – se folosesc  instrumente si tehnici care nu sunt calibrate la nevoile reale ale firmei,  nu se tine cont de analiza actualizata a muncii, de identificarea posturilor prin fise de post adecvate si/sau specifice etc.
  2. Oricine poate fi inlocuit cu oricine, oricand – un slogan cat se poate de pagubos, mai ales cand este vorba despre angajatii-cheie, dar folosit inca pe larg. Se ignora costurile de recrutare, selectie si inductie, adaptarea echipei in absenta angajatilor-cheie, posibila pierdere a clientilor etc.
  3. Externalizarea pe scara larga a serviciilor de HR pe principiul  „majoritatea activitatilor din departamentul de  Resurse Umane sunt auxiliare si implica prea multe costuri” – pana unde putem merge cu externalizarea si cat de mult „economisim” cu adevarat, cat de bine poate sa cunoasca o persoana din afara nevoile reale ale angajatilor si cat de mult isi dau interesul firmele de out-sourcing pentru a oferi servicii de calitate celor care i-au angajat.
  4. Traininguri organizate pentru ca „angajatilor trebuie sa li se ofere traininguri” – de multe ori, din pacate, nu se analizeaza specificul si nevoile concrete ale angajatilor. In plus, angajatilor care au urmat traininguri interesante si aplicative nu li se ofera posibilitatea de a le aplica in practica.

MODULUL 2:

  1. Sefii/Coordonatorii de echipe/departamente selectati exclusiv pe criterii de genul: vechimea in firma, relatiile cu top managementul etc.– nu se analizeaza calitatile reale de leader ale celor promovati, iar cateva dintre rezultatele imediate sunt: sefii solicita termene nerealiste si/sau nu pot oferi suficiente informatii subalternilor, nu pot manageria conflictele ivite intre angajati si, de multe ori, nici nu sunt capabili sa ofere solutii in situatii-limita.
  2. Angajatii sunt motivati doar prin salariile oferite – se ignora si alte nevoi reale ale angajatilor: recunoastere, perfectionare profesionala, responsabilizare, tratament care sa nu lezeze persoana etc.
  3. Angajatii nu trebuie sa aiba acces la prea multe informatii pe motivul ca „la un moment dat vor pleca si vor duce cu ei valoarea adaugata dobandita” – se ignora faptul ca rezultate superioare se pot obtine doar cu oameni bine informati si competenti si ca, oricum, nimeni nu poate fi obligat sa lucreze o vesnicie intr-un singur loc de munca.

In speranta ca va veti convinge ca „angajatii sunt cea mai sigura investitie pe termen lung”, cu conditia de a avea si un management al resurselor umane adecvat, va asteptam la eveniment, indiferent daca ne impartasiti sau nu opinia. In final dumneavoastra decideti in ce masura a meritat investitia.

 Worksopul va si sustinut de 2 traineri de exceptie:

Mariana Petcu:

Este specialista in resurse umane si comunicare organizationala si este auditoare independenta in domeniul social acreditata de organizatia Fear Wear Foundation din Olanda. Are o experienta de 12 ani in acest domeniu si peste 50 de audituri realizate in companii din Romania care produc pentru branduri renumite din Europa de Vest.

A colaborat la elaborarea si publicarea unor lucrari de specialitate, dintre care mentionam : Consilierului „Managementul Resurselor Umane” si „101 Modele de FISE de POST„, editate de catre Grupul de editura si consultanta an afaceri Rentrop&Straton,  lucrarea „Fabricat in … Europa de est„, publicata impreuna cu asociatia Clean Clothes Campaign din Germania, lucrarea „In cautarea unei metode „rapide si unitare” sau Cum auditul social superficial mentine lucratorii in conditii de munca precare„, tradusa si publicata in limba romana in cadrul unui proiect finantat de „Fondation des Droits de l’Homme au Travail, din Franta.

Mariana PETCU este trainer autorizat si executive coach si are experienta de peste 5 ani in sustinerea de cursuri de perfectionare in domeniul resurselor umane. Expertiza ei s-a concretizat si in managementul unor proiecte POSDRU 2007 – 2013, precum si in initierea si sustinerea unor cursuri si workshop-uri de dezvoltare pe teme inedite.

Alexandra-Elena Stangaciu:

  • In perioada 2003-2010, Autoare a unor opinii juridice care au contribuit la edificarea si promovarea de solutii de protectie juridica a unor categorii de beneficiari – persoane juridice – in cadrul relatiilor acestora cu  administratia publica centrala (in domeniul comunicatiilor si in domeniul executarii fiscale) si locala (in domeniul serviciilor de utilitate publica, respectiv propunerii unor parteneriate de tip public-privat in perioada vidului legislativ), in sectorul achizitiilor publice, in ceea ce priveste reglementarea conditiilor de implementare a proiectelor derulabile prin POSDRU 2007-2013,
  • In 2008, Autoare a proiectului (grant) „Solutii de antreprenoriat adaptate realitatilor socio-economice din Regiunea de Sud-Est„, cofinantat din Fondul Social European si implementat prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013,
  • Fidela profesiei de Consilier juridic in mai bine de 11 ani de activitate profesionala, calitate din care au rezultat regulamente si proceduri interne ale organizatiilor angajatoare, avizarea juridica a unui contract colectiv de munca multi-anual la nivel de unitate, medierea efectuarii si solutionarii unor cercetari disciplinare, organizarea activitatii Comitetului de Sanatatea si Securitatea Muncii, reprezentare si asistenta judiciara in dosare administrative, civile si comerciale finalizate cu feedback pozitiv din partea partilor consiliate, negocierea si perfectarea de contracte civile si comerciale, dar si altele cu impact semnificativ mai redus fata de cele mentionate,
  • Creativitatea si inovativitatea pun in valoare de minune expertiza juridica atunci cand intra in actiune celelalte ocupatii complementare:  Manager de proiect (autorizat de CNFPA in 2008), Formator (autorizat de CNFPA in 2011) si Auditor social (certificat international in 2010 si activ incepand cu anul 2011)!
Share Button
Impresii CursComentarii

Adauga o Impresie

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *